söndag 9 augusti 2009

Miranda har kommit hem!








Efter 3 annonser i lokaltidningen ringde det massor av folk som hittat och sett katter som såg ut som våran. Vi åkte och tittade men det var inte hon. Jag har verkligen tänkt på katten hela tiden, legat och funderat på nätterna vart hon kunde vara. Grejen är den att jag knappt hållt i henne för den enda hon gillar och vill kela med är Wilma. Vi bor ju vid en stor bilväg men jag kände på mig att hon inte blivit på körd! tänkte mer på att hon kanske blivit instängd någonstans. Men så i förrgår så kom jag ut ur duschen och fick höra ett väldans jamande utanför ytterdörren, tänkte att nu måste det vara hon. Öppnade dörren och in sprang våran lilla Miranda. Hungrig och smal var hon men konstigt nog hade hon inte en enda fästing och pälsen var jättefin. Tycker att efter 12 dagar på rymmen så borde hon varit tuffsig och full med fästingar. Min lilla 5åring var ute på tomten när katten kom hem och han sa att han hörde en bildörr som slog igen. Det kan ju ha varit kanske grannen som kom hem men jag kan inte låta bli och fundera över ifall det var någon som var här och lämnade av henne? ja det lär vi ju aldrig få veta men man funderar ju isåfall varför de inte ringde på dörren och lämnade henne så?? Wilma blev så lycklig att hon började grina.

Tänkte visa vår lilla farstu idag som är så sommarfin. Micke har satt upp fönsterbrädor så mina pelargoner står så fint där nu. Det är så hett där så det blir mycket vattnande!! I veckan kom det fina bokstäver ,WC i vitt och lite annat.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Va glad jag blev,,så skönt att hon var välbehållen..Ja vem vet vart hon varit??
Härlig koppla av hörna ..Kram

Vardagens guldkorn sa...

Å vad skönt att hon är tillbaka och välbehållen dessutom! Vilken glädje!
Ja nu är sommarlovet slut för den här gången och en ny termin väntar... skulle kunna tänka mig vara ledig lite längre nu när det är då härligt väder men samtidigt ska det bli kul att komma igång!
Må så gott!
Kram Linda

Unknown sa...

Åh så skönt!! Blir verkligen glad för din skull! Kram Petra