lördag 3 oktober 2009

Resultatet!

Nu så ska ni få se hur fint det blev! övervåningen på butiken var en gammal höskulle, ni vet springor i väggarna så man såg ut. Det har isolerats och spikats upp träpanel i taket. Det fanns ingen trappa upp från butiken förut så det blev till att såga upp ett hål i taket och bygga en trapp. Min kära sambo som egentligen inte är utbildad snickare fixade allt detta själv, han är helt otrolig! Okej, målningen och kvistlackningen hjälpte jag och min syster och en kompis till med, det var många kvistar i taket ska ni veta. Sen skulle allt målas vitt. Vi är supernöjda med resultatet, det var så skoj att så många kom på invigningen. Som jag skrev förut så tänkte vi ha loppis sista helgen varje månad, då fylls det på med massor av nytt och ni kan fika hembakat i cafet. Självklart får ni handla loppis andra dagar också om ni är i butiken.
.
På väggarna blev det en grårandig tapet! ser ni att det var lite kvistar i taket? Puh!


Där fönstret sitter var det förut höluckor

Syster min målar det fina räcket

Räcken är bra så man inte trillar ned;)

Det sågades ett hål i taket och vipps så hade han byggt en trapp!

Här inne är det mer loppis!

Vitt och fint! och en massa loppis prylar!

Välkommen upp till cafet!

Kyrkbänkarna köpte jag från arboga för längesedan! jag visste att de skulle bli perfekta i fiket.

5 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Ja vilket jobb ni lagt ner! Det blev verkligen supermysigt! Är så nöjd över glasögonen jag fyndade
=0) Kommer tillbaka!
Kram Linda

lottens vita och gröna sa...

ohhhh vad fint, jag är grymt impad!!!

varmkram lotten

Susanne sa...

Helt underbart..Så trivsamt..Så trist att jag bor så lång bort annars hade jag genast kommit och kikat in..ett sånt fik kan man ju inte göra annat än att mysa..Ja den gubben kan du vara stolt över..Detta var njutbart att titta på..Kram Från Fare

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅÅhhhhh vad snyggt,vilket jobb ni har gjort.Ha en mysig kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Annas Vita Hjärtan sa...

hej Johanna!

Ojojoj så fint det blev. Där skulle man gärna ta sig en kopp kaffe!

ha det gott!

Kram Anna