onsdag 24 februari 2010

Insnöad

I helgen som var så åkte gubben till sälen och roade sig med jobbet, hemma med barnen allena.
På lördagen åkte barnen till farmor och till kusinen. Jag passade på att bjuda över mina tjejkompisar på middag och lite fest. Det var snöstorm ute så en ringde återbud i sista minuten, hon kom inte ut på vägen för de hade ej plogat. Vi partade och hade trevligt men vid 12 snåret ville några dra ned på krogen, lätt att få tag på en taxi? Nej!! ingen ville väl åka ut på landet i snö kaos. Till slut fick vi tag på en stackare som kom tappert körande med snön yrande i vinternatten. Han ångrade sig nog ganska snart när han fick höra både det ena och andra från dryga fnittriga tjejer som var lite lätt berusade;) Hm, kan inte vara lätt att vara en ung snygg taxi chaufför! Hem kom vi också, syrrans man hämtade oss. Hem kom jag till ett stort tomt hus mitt i natten, har aldrig hänt tidigare kan jag berätta. Men jag klarade det med ( lite skrajsen brukar jag vara men vinet gjorde det lite lättare;) Jag tog till och med ut hunden på en liten rastning hi hi. Jag sov gott enda fram till 10.00, då ringde en vän och väckte mig. Solen sken ute och det var klarblå himmel. Med lite lätt huvudvärk så var det bara att hoppa i ytterkläderna och ge sig ut och skotta, i 2h ! Bra kroppsarbete och huvudvärken blev som bortblåst el kanske bortskottad hi hi.

Lekstugan är nästan borta!
Tittut!
Tuppen ville även han ha lite sol denna morgon


Fick knappt upp ytterdörren, hujeda mig!




Var med i ett litet reportage om gårdsbutiken i förra veckan. Antingen pratade jag otydligt eller så hade hon spöken på tangenterna när hon ren skrev texten. Rättelse! Vi har inte auktioner på övervåningen i butiken men loppis. Mamma har inte varit antikhandlare utan antiksamlare :)

Inga kommentarer: